Nura Afia is de nieuwe CoverGirl

Het Amerikaanse cosmetica-merk CoverGirl staat bekend om haar letterlijke ‘CoverGirls’. Dat nu voor het eerst een moslima met hoofddoek deze titel draagt, is op zijn minst een doorbraak te noemen.

Al sinds 1963, toen model en later actrice Jennifer O’Neill tekende voor een uiteindelijk 30-jaren lang durend contract, is de term ‘CoverGirl’ een begrip. Na verloop van tijd waren het niet alleen modellen die zichzelf CoverGirl mocten noemen. Voor de reclame-uitingen werden ook actrices, presentatrices en zangeressen gevraagd. De slogan ‘easy, breezy, beautiful’ werd van iedereen. Van Drew Barrymore, Ellen DeGeneres, Rihanna, Sofia Vergar, van Zendaya en van Janelle Monáe.

En nu, nadat eerder James Charles zich de eerste mannelijke CoverGirl mocht noemen, mag de bekende beauty blogger Nura Afia zich ambassadeur noemen van de nieuwste mascara van het merk. Nura Afia is 200,000 volgers rijk op social media en daarmee een hele populaire onder de hijabi beauty bloggers.

In de campagne staat ze naast bekende en onbekende CoverGirls. Eerdergenoemde James Charles staat erbij, maar ook Modern Family-actrice Sofia Vergara, Sugar Symphony en Katy Perry.

screen-shot-2016-11-05-at-11-55-08

Meer over Nura Afia lees je hier op de site van the Guardian.